D-JAM





Ahmed Djamil Ghouli alias DJAM is a singer, song-writer and composer of modern Algerian music. Born in 1985 in Algiers (Algeria), he took his first steps in music at the age of 14, inspired by his mother, a passionate fan of Algiers’ urban music. She encouraged him to join a school specialized in classical Arab-Andalusian music. In 2004, at the occasion of the annual show at his university, he improvised a few Gnawa standards and an original composition that was a great hit with the audience. The response he received pushed him to create his group, a little bit later known as: Djmawi Africa.

The group quickly experienced a prompt success with the youth that fell particularly in love with the charisma and generous performance of the lead vocalist, Djamil. Subsequently, a strong bond started to build between him and the audience throughout all these years. The first album of Djmawi Africa called “Mama” is recorded in 2007 at Canal 93 in a suburb of Paris. The album held the #1 spot of sales in Algeria for a period of two (2) years. The release was not just a commercial success, it was critically acclaimed.

Following the album’s success, a memorable tour across Algeria followed. They went to meet tens of thousands of people that create their loyal fan base that Djamil loved to interact with on social media. On the international level, they have also enjoyed a gratifying variety of opportunities and experiences in: Burkina Faso, Egypt, India, Mali, Senegal, Brazil, France, Zanzibar, Cameroon, Italy, Morocco, Tunisia, Sudan, Croatia, etc.

In 2010, A DVD/Album titled ‘Echfa’ is released as a result of a collaboration between Djmawi Africa and a multitude of musicians from around the world, this lead the group to add a documentary that covered the journey and a LIVE footage of the last show of the tour in Algiers. With a mind full of dreams, Djamil explores the different worlds of music; he is particularly fond of the African sounds that he delectably consumes abundantly. This fusion culminates in the release in 2013 of Djmawi Africa’s sophmore album called “Avancez l’arrière”, for the most part written, composed and arranged by Djamil.

In the mix of it all, Djamil decided to dab into cinema and participated in the movie “Les Terrasses” by Merzak Allouache. He would then get the leading role of a sitcom “DAR BOB” that ran for two seasons, it was a great hit that created a lot of buzz. Since 2015, Djamil has been living in France to finish his master in Musicology at the University of Paris VIII. He decided to put an end to his participation in the Djmawi Africa Adventure to concentrate fully on his solo project: DJAM. He built a new team around him of talented musicians that share with him the groove and the sonic vision he aspires to create. He is currently working to finalize his first solo album which has lots of African and Reggae influences, sounds that are very dear to him.


أحمد جميل غولي المعروف أيضا باسم DJAM مغني كاتب وملحن موسيقي جزائري حديث. ولد في عام 1985 في الجزائر (الجزائر)، أخذ خطواته الأولى في عالم الموسيقى في سن الرابعة عشرة، متأثرا بالدته، مستمعا عاطفي من الموسيقى الحضرية في الجزائر. شجعته والدته على الدخول الى جامعة متخصصة في الموسيقى العربية الأندلسية الكلاسيكية. في عام 2004، خلال العرض السنوي في جامعته ارتجل بعض الأغاني التقليدية وعرض اول أغنية أصلية من تأليفه التي سجلت نجاحا كبيرا عند الجمهور. ردة فعل الجمهور ألهمته لإنشاء جماعته، والمعروفة باسم: Djmawi Africa.

وسرعان ما حققت المجموعة نجاحًا فوريًا مع الشباب الذين وقعوا في حب الكاريزما والعرض السخي للمطرب الرائد الجميل.خلال هذه السنوات وطدت علاقة قوية بين الجمهور والفرقة . سجل أول ألبوم ل Djmawi Africa بعنوان "ماما" في عام 2007 في قناة 93 في ضاحية باريس. ظل الألبوم في المركز الأول من حيث المبيعات في الجزائر لمدة عامين. وكان الألبوم ليس مجرد النجاح التجاري، ولكن الانتقادات اللاذعة أيضا.

وبعد نجاح الألبوم، وجولة لا تنسى عبر الجزائر.التقوا بعشرات الآلاف من الأشخاص الذين يشكلون جماهيرهم الموالية الذين خلقو جو من التفاعل مع الفرقة على وسائل التواصل الاجتماعي. على المستوى الدولي ، تمتعوا أيضًا بمجموعة متنوعة من الفرص والخبرات المُرضية في: بوركينا فاسو ، مصر ، الهند ، مالي ، السنغال ، البرازيل ، فرنسا ، زنجبار ، الكاميرون ، إيطاليا ، المغرب ، تونس ، السودان ، كرواتيا ، إلخ.

وفي عام 2010، تم إصدار DVD / البوم بعنوان 'Echfa " كنتيجة للتعاون بين Djmawi Africa و العديد من الموسيقيين العالميين. هذا قاد الفرقة لإضافة فيلم وثائقي الذي سجل وقدم لقطات من الحفلة الأخيرة من جولة الجزائر. بعقل مليء بالأحلام ، يستكشف جميل عوالم الموسيقى المختلفة ؛ خاصة أنه يحب الأصوات الأفريقية التي يستهلكها بحماس شديد. يتوج هذا المزيج بإصدار ألبوم Djmawi Africa الثاني في عام 2013 بعنوان "Avancez l’arrière" الذي في الغالب،كتابة و الحان وترتيب جميل.

في منتصف كل ذلك ، قرر جميل المشاركة في السينما وشارك في فيلم "Les Terrasses" للمخرج مرزاق علواش. حصل بعد ذلك على الدور الرائد في المسلسل "DAR BOB" الذي استمر لمدة موسمين و كان ناجحا جدا وجذب الكثير من الاهتمام.

منذ عام 2015 ، يعيش جميل في فرنسا لينهي درجة الماجستير في علم الموسيقى في جامعة باريس الثامنة. وقرر اختتام مشاركته في مشروع Djmawi Africa من أجل التركيز بشكل كامل على مشروعه الفردي: DJAM. أسس حوله فرقة جديدة من الموسيقيين الموهوبين التي تشترك معه في الرؤية الصوتية التي يخلقها, في الآونة الأخيرة ، يعمل على استكمال ألبومه الفردي الأول ، الذي يحتوي على الكثير من التأثيرات الأفريقية والريغي والتي هي أصوات عزيزة جدًا عليه.

FB: https://www.facebook.com/djam.officiel/
 Youtube: https://www.youtube.com/channel/UC74vsfNezvAx9A6mQfBMmDg



Event Seating Plan

all you need to do is to Put your mouse over a specific tier to look for a particular block plan and choose your seats!


Where

Odeon Theatre


Buy Tickets

Tickets Information
Ticket Price Number Of Tickets
10 JD
Total Payment 0  0
Personal Information
Name  
Email      
Phone  
 
Promotion Code?
Payment methods
 
Pay online using Mastercard or Visa.
 
 
 

Please complete the transaction within 20 minutes.
After 20 minutes, the reservation we're holding will be released to others.